onsdag 2 juli 2014

Ljud.


  • // Ljudmotor
  • #include "SimpleAudioEngine.h"
  • // Ladda ljudet till minnet
  • CocosDenshion::SimpleAudioEngine::getInstance()->preloadEffect("audio/Collide.wav");
    • Notera / inte \
  • CocosDenshion::SimpleAudioEngine::getInstance()->playEffect("audio/Collide.wav");
    • Obs: plattan kanske inte hinner ladda in ljudet innan den försöker spela upp den. Måste hitta en lösning på det.
  • CocosDenshion::SimpleAudioEngine::getInstance()->setEffectsVolume(0.5);
    • 50% volym.
  • Alla funktioner måste deklareras i .h filen.
  • this->schedule(schedule_selector(HelloWorld::PlayEffect),5.0f);
    • Skapar ett schema som körs var 5e sekund.
  • BackgroundMusic:
  • CocosDenshion::SimpleAudioEngine::getInstance()->setBackgroundMusicVolume(0.5);
  • CocosDenshion::SimpleAudioEngine::getInstance()->preloadBackgroundMusic("audio/MainMusic.mp3");
  • CocosDenshion::SimpleAudioEngine::getInstance()->playBackgroundMusic("audio/MainMusic.mp3",true);
  • CocosDenshion::SimpleAudioEngine::getInstance()->pauseBackgroundMusic();
  • CocosDenshion::SimpleAudioEngine::getInstance()->resumeBackgroundMusic();

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar