onsdag 2 juli 2014

Lägg till en ny Scen.


  • Kopiera HelloWorld.h och .cpp och namnge den nya scenen.
  • I F:\Cocos2dx\EgnaProgram\Cocos\MyCppGame\proj.android\jni\Android.mk lägg till
    • ../../Classes/NewScene.cpp

      vid:

      LOCAL_SRC_FILES := hellocpp/main.cpp \
      ../../Classes/AppDelegate.cpp \
      ../../Classes/HelloWorldScene.cpp \
      ../../Classes/NewScene.cpp
      • Glöm inte \ efter ../../Classes/HelloWorldScene.cpp den måste du lägga till.
  • Detta är bara till för att fixa Android. Dem andra systemen fixar detta själv.
  • För att byta till den nya scenen måste man i en knapp säga:
    auto scene=NewScene::createScene();
    Director::getInstance()->pushScene(scene);
    • #include "NewScene.h" måste includeras längst upp i .cpp filen.
  • För att få bort den nya scenen och gå tillbaka görs detta i den nya scenen i en knapp:
    • Director::getInstance()->popScene();
  • För att byta scenen till en annan och ersätta den aktuella gör detta:
    • auto scene=HelloWorld::createScene();
      Director::getInstance()->replaceScene(scene);
  • För att göra en snygg övergång gör följande:
    • Director::getInstance()->replaceScene(TransitionFlipX::create(2,scene));

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar