- // Ljudmotor
- #include "SimpleAudioEngine.h"
- // Ladda ljudet till minnet
- CocosDenshion::SimpleAudioEngine::getInstance()->preloadEffect("audio/Collide.wav");
- Notera / inte \
- CocosDenshion::SimpleAudioEngine::getInstance()->playEffect("audio/Collide.wav");
- Obs: plattan kanske inte hinner ladda in ljudet innan den försöker spela upp den. Måste hitta en lösning på det.
- CocosDenshion::SimpleAudioEngine::getInstance()->setEffectsVolume(0.5);
- 50% volym.
- Alla funktioner måste deklareras i .h filen.
- this->schedule(schedule_selector(HelloWorld::PlayEffect),5.0f);
- Skapar ett schema som körs var 5e sekund.
- BackgroundMusic:
- CocosDenshion::SimpleAudioEngine::getInstance()->setBackgroundMusicVolume(0.5);
- CocosDenshion::SimpleAudioEngine::getInstance()->preloadBackgroundMusic("audio/MainMusic.mp3");
- CocosDenshion::SimpleAudioEngine::getInstance()->playBackgroundMusic("audio/MainMusic.mp3",true);
- CocosDenshion::SimpleAudioEngine::getInstance()->pauseBackgroundMusic();
- CocosDenshion::SimpleAudioEngine::getInstance()->resumeBackgroundMusic();
onsdag 2 juli 2014
Ljud.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar