- Kopiera HelloWorld.h och .cpp och namnge den nya scenen.
- I F:\Cocos2dx\EgnaProgram\Cocos\MyCppGame\proj.android\jni\Android.mk lägg till
- ../../Classes/NewScene.cpp
vid:
LOCAL_SRC_FILES := hellocpp/main.cpp \
../../Classes/AppDelegate.cpp \
../../Classes/HelloWorldScene.cpp \
../../Classes/NewScene.cpp - Glöm inte \ efter ../../Classes/HelloWorldScene.cpp den måste du lägga till.
- Detta är bara till för att fixa Android. Dem andra systemen fixar detta själv.
- För att byta till den nya scenen måste man i en knapp säga:
auto scene=NewScene::createScene();
Director::getInstance()->pushScene(scene); - #include "NewScene.h" måste includeras längst upp i .cpp filen.
- För att få bort den nya scenen och gå tillbaka görs detta i den nya scenen i en knapp:
- Director::getInstance()->popScene();
- För att byta scenen till en annan och ersätta den aktuella gör detta:
- auto scene=HelloWorld::createScene();
Director::getInstance()->replaceScene(scene); - För att göra en snygg övergång gör följande:
- Director::getInstance()->replaceScene(TransitionFlipX::create(2,scene));
onsdag 2 juli 2014
Lägg till en ny Scen.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar